Start arrow Pedagog szkolny arrow Dla nauczycieli arrow Konstruktywne sposoby budowania relacji nauczyciel - uczeń
Konstruktywne sposoby budowania relacji nauczyciel - uczeń PDF Drukuj Email
Wpisa³: Admin   
30.09.2007.
  • Ujawnianie przez nauczyciela tego, co widzi, czuje i myÅ›li w zwiÄ…zku z danym zachowaniem ucznia.
  • Nazywanie rzeczy po imieniu: co jest w porzÄ…dku, a co nie w zachowaniu ucznia; co wolno, czego nie wolno robić.
  • W każdej trudnej, przykrej sytuacji spowodowanej zachowaniem ucznia zauważanie także dobrych stron jego postÄ™powania.
  • Okazywanie chÄ™ci zrozumienia uczniowskiego dziaÅ‚ania.
  • Akceptowanie ucznia jako osoby, a zajmowanie siÄ™ jego zachowaniem: UczeÅ„ jako osoba jest w porzÄ…dku. To, co robi, nie zawsze jest w porzÄ…dku.
  • Dawanie uczniowi pola do popisu w tych dziedzinach, w których ma szansÄ™ zaprezentować swój talent.
  • Docenianie ważnoÅ›ci uczniowskich problemów.
  • Otwieranie siÄ™ na pomysÅ‚y i sposób myÅ›lenia oraz dziaÅ‚ania ucznia.
 
nastêpny artyku³ »