Konstruktywne sposoby budowania relacji nauczyciel - uczeń |
|
|
|
Wpisa³: Admin
|
30.09.2007. |
- Ujawnianie przez nauczyciela tego, co widzi, czuje i myśli w związku z danym zachowaniem ucznia.
- Nazywanie rzeczy po imieniu: co jest w porządku, a co nie w zachowaniu ucznia; co wolno, czego nie wolno robić.
- W każdej trudnej, przykrej sytuacji spowodowanej zachowaniem ucznia zauważanie także dobrych stron jego postępowania.
- Okazywanie chęci zrozumienia uczniowskiego działania.
- Akceptowanie ucznia jako osoby, a zajmowanie się jego zachowaniem: Uczeń jako osoba jest w porządku. To, co robi, nie zawsze jest w porządku.
- Dawanie uczniowi pola do popisu w tych dziedzinach, w których ma szansÄ™ zaprezentować swój talent.
- Docenianie ważnoÅ›ci uczniowskich problemów.
- Otwieranie siÄ™ na pomysÅ‚y i sposób myÅ›lenia oraz dziaÅ‚ania ucznia.
|